Uitdaging: gereviseerde items aanbieden bij reparaties, waarom niet?

Ontdek de voordelen van revisie en hoe je ook je klant daarvan overtuigt

Grondstoffen worden steeds schaarser. Het wordt daarom steeds belangrijker om slim om te gaan met dat wat we al hebben. Onderdelen hergebruiken, reviseren, is voor jou als installateur geen uitdaging: gereviseerde items werken precies hetzelfde. Maar veel eindklanten zijn toch wat huiverig. Hoe overtuig je hen ervan dat gereviseerd net zo goed, of zelfs nog beter is? Rensa helpt je op weg


Het is ontzettend druk in de installatiewereld. Tijd vrijmaken om je klant te overtuigen van de kwaliteit van gereviseerde items, misschien zelfs in discussie gaan met je klant, is er niet. Daar heb je waarschijnlijk ook helemaal geen zin in. Maar wist je dat er een paar hele duidelijke argumenten zijn die je jouw klant zo hebt verteld? En die hen negen van de tien keer zo over de streep trekken? Gereviseerde items zijn niet alleen beter voor het milieu, het gebruik ervan biedt jou als installateur ook meer leveringszekerheid. Veel nieuwe producten zijn tegenwoordig niet of nauwelijks te verkrijgen. Beter omgaan met dat wat er al was, creëert mogelijkheden.

Wat vertel je je klant dan dus, als die twijfelt over gereviseerde items?
 

1. Je krijgt meer garantie

Het is eigenlijk heel simpel: wat heb je liever, twee jaar garantie of vijf jaar garantie? Stel die vraag maar aan je klant. Op gereviseerde items krijg je bij Rensa vijf jaar garantie. Grote kans dat je klant dan direct voor het gereviseerde product kiest.


2. De kwaliteit is beter

Je klant heeft waarschijnlijk het idee dat gereviseerde artikelen van mindere kwaliteit zijn. Tweedehands artikelen hebben een slecht imago. Maar revisie is niet hetzelfde als tweedehands! Gereviseerde producten zijn van de hoogste kwaliteit dankzij het gebruik van kwalitatief betere componenten.

Tijdens het revisieproces worden alle onderdelen die dat nodig hebben vervangen, niet alleen het stukje dat echt kapot of versleten was. En dat doen we met materialen van de hoogste kwaliteit. Het is zelfs zo dat je product na revisie weer een minimaal volledig herstelde levensduur heeft. Je klant kan dus vertrouwen op de hoogste kwaliteit.


3. Het is duurzamer

Dit argument is niet voor iedereen interessant: sommige klanten geven niet zo veel om duurzaamheid. Maar er zijn steeds meer mensen die dat wel belangrijk vinden. Revisie is een vorm van circulariteit: een belangrijk principe van duurzaamheid. Meer over circulariteit en wat jij als installateur daarmee kunt, lees je ook hier.


Probeer het eens!

Drie heldere argumenten voor jouw eindklant. Om hem of haar te overtuigen om voor een gereviseerd artikel te kiezen. Als je jouw klant dit vertelt, kost het je nauwelijks tijd. En de kans dat je het gereviseerde item vervolgens mag plaatsen is ineens een stuk groter. Beter voor het milieu en het levert jou een tevreden klant op. Een belangrijk voordeel voor jou als installateur zelf is daarnaast nog: je krijgt bij Rensa extra korting op de inkoopprijs van gereviseerde items. 

Weten hoe je gereviseerde producten koopt bij Rensa? Lees het hier.