Jij zult het als installateur ook merken op dit moment; er heerst onderdelenschaarste als het gaat om cv-ketels. Dat zal de komende tijd, met de winter in aantocht, alleen maar erger worden. Dat is lastig. Je wilt als je bij een klant staat voor bijvoorbeeld een ketelstoring graag direct een oplossing bieden. En daar heb je wel de juiste onderdelen voor nodig. Daarom helpt Rensa je met tips en programma’s om zo slim mogelijk om te gaan met de krapte op de markt. Zodat je jouw servicegraad hoog houdt!
1. Zorg dat je storingskoffers compleet zijn
Bij elk nieuw model ketel hoort een storingskoffer. Zo’n 70% van alle storingen kun je oplossen met dat wat er in die koffer zit. Een flink deel dus. Daarom is het aan te raden om de koffers bij nieuwe modellen aan te schaffen. En heb je al storingskoffers liggen, zorg dan dat die compleet en op orde zijn. Controleer of alles er nog in zit en nog houdbaar is. Zo niet, bestel dan nu alvast de ontbrekende onderdelen.
2. Breng je ketelbestand in kaart
Als installateur houd je voor je fabrikanten al een ketelbestand bij. Je bent namelijk verplicht om het serienummer van je net geplaatste cv-ketel door te geven aan de fabrikant om voor garantie in aanmerking te komen. Dat is daarnaast handig voor de fabrikant als er bijvoorbeeld een onderdeel uit voorzorg moet worden vervangen. Die heeft dan overzichtelijk waar de ketels in kwestie hangen en kan de vervanging met jou afstemmen.
Maar ook voor jezelf is het bijhouden van serienummers in een ketelbestand handig. Als jij weet welke ketel waar hangt, kun je in kaart brengen welke onderdelen je op termijn nodig gaat hebben, bijvoorbeeld voor periodiek onderhoud. Door onderdelen daarop vooruit te bestellen, sta je op het moment zelf niet met lege handen.
Wist je dat Rensa jou daar graag bij helpt? Op basis van jouw ketelbestand en bestellingen bij ons in de afgelopen 12 maanden, kunnen wij een heel specifiek assortimentsadvies geven over welke artikelen je het best in voorraad kunt nemen.
3. Hergebruik onderdelen: duurzaam én voordelig
Een van de redenen dat onderdelen nu moeilijk verkrijgbaar zijn, is grondstoffenschaarste. Daarom vinden we het bij Rensa nu nog belangrijker dat we bestaande onderdelen hergebruiken. Daar hebben we het programma Rensa Refurbished voor opgezet. Alle cv-ketelonderdelen, met uitzondering van die met water- of brandschade, mag je bij ons inleveren. Wij maken ze weer als nieuw en brengen ze terug op de markt. Zo zorgen we ervoor dat er meer onderdelen beschikbaar zijn, en het is beter voor het milieu.
Over de kwaliteit van deze items hoef je je geen zorgen te maken. We zijn daar zelfs zo van overtuigd dat je op refurbished producten maar liefst 5 jaar garantie krijgt! Zo is Rensa Refurbished goed voor jouw klant én voor jou.
Wist je trouwens dat we nog meer doen op het gebied van duurzaamheid? Ons programma Rensa Repump faciliteert het recyclen van defecte circulatiepompen. Lever die dus ook bij ons in en geef ze een tweede leven!
Service, storingen en onderdelen: maak het je makkelijk
De heersende onderdelenschaarste kunnen we helaas niet voor je oplossen. Maar met tips, adviezen en bijvoorbeeld onze Rensa Refurbished en Repump-programma’s helpen we je wel om de kans dat je zonder het juiste onderdeel staat zo klein mogelijk te maken. Zo kun je er naar blijven streven om je klanten bij storingen en onderhoud zoveel mogelijk in één keer te helpen. Benieuwd wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?
Ontdek het hier