Betalen en facturen vragen bij Rensa

Betalen & facturen

(Klik op één van de vragen om de inhoud te bekijken)

Elke betaling moet geschieden binnen dertig dagen na levering, netto contant en zonder dat koper recht heeft op enige niet uitdrukkelijk overeengekomen korting of verrekening. Afwijkende betalingsregelingen dienen schriftelijk te zijn overeengekomen. Het recht van koper om zijn eventuele vorderingen op verkoper te verrekenen, wordt uitdrukkelijk uitgesloten.


Het is mogelijk om een doorlopende SEPA machting aan te vragen. Download hier het aanvraagformulier.

Alle facturen worden online bewaard en kun je terugvinden in “Mijn account”.

Het verwerken van facturen is een onmisbaar onderdeel in de bedrijfsvoering. Maar aan deze administratieve handelingen besteed je natuurlijk het liefst zo min mogelijk tijd. Bij Rensa denken we graag mee welke vorm van facturatie het beste past bij de wijze waarop jullie bedrijfsproces is ingericht.


Met jullie vertegenwoordiger worden de verschillende facturatiemogelijkheden bij Rensa doorgenomen. Bijvoorbeeld of je voor elke order een aparte factuur wilt of dat je juist liever een geconsolideerde dag- of weekfactuur ontvangt. Afhankelijk van jullie wensen en de wijze waarop jullie bedrijfsproces is ingericht, bepaal je samen de meest optimale manier van factureren. Daarnaast hanteren wij diverse betalingstermijnen. In onderling overleg is dit binnen 8 of 30 dagen of middels een automatische incasso. Bij Rensa zijn er mogelijkheden genoeg. De keuze is aan jullie!

Bij Rensa heb je de mogelijkheid om de facturen in elektronisch formaat te ontvangen. Dit kan via een elektronisch factuurformaat zoals ICF of XML, waarmee jullie systeem de factuurcontrole kan laten uitvoeren. Of dit kan via een PDF-versie van jullie papieren factuur.


Ben jij een gebruiker met administator rechten op www.rensa.nl? Dan heb je de juiste bevoegdheden en kan je onder ‘Instellingen’ aangeven welke facturen jullie wensen te ontvangen en op welke manier. Je kan de facturen per e-mail ontvangen, maar ook downloaden via het facturen overzicht in “Mijn account”. Ook kan je hier aangeven of je de facturen nog per post wilt ontvangen.

Toch nog een vraag?

Neem contact op met één van onze verkoopkantoren