Retourneren en annuleren vragen bij Rensa

Retourneren & annuleren

(Klik op één van de vragen om de inhoud te bekijken)

Ja dat is mogelijk, mits het voldoet aan de onderstaande voorwaarden:

 
  • Een verzoek om retourzending kan alleen worden geaccepteerd indien tijdig en terecht op grond van het bepaalde in art. 4 van de algemene voorwaarden van verkoper is gereclameerd, dit uitsluitend ter beoordeling van verkoper. Uit het verzoek moet duidelijk de aard van de reclamatie en de plaats van de beschadiging blijken. Een verzoek om retourzending ingeval van reclamatie buiten de termijn van art. 4.1 maar niet later dan binnen 30 dagen na ontvangst van het geleverde kan alleen in overleg met - en onder voorwaarden van verkoper.
  • Retouren worden alleen geaccepteerd in originele en onbeschadigde verpakking en met een door verkoper vooraf afgegeven retourbon.
  • Retouren worden door of namens verkoper opgehaald. Alleen de op de retourbon vermelde artikelen worden geaccepteerd.
  • De retourkosten zijn voor rekening van koper.
  • Artikelen die niet uit de voorraad van de verkoper zijn geleverd kunnen alleen met toestemming en onder voorwaarden van de leverancier van verkoper worden geretourneerd.
  • Artikelen met een waarde van minder dan e 50, -- ex BTW kunnen niet worden geretourneerd.

Een retouraanvraag kan zowel via één van onze verkoopkantoren of online gedaan worden. Om online een retour aan te vragen kan je het volgende proces volgen:

 
  1. Selecteer in het menu van Mijn account de optie Mijn orders.
  2. Ga naar details van de order die moet worden geretourneerd door op de order te klikken.
  3. Klik op de knop Retour aanvragen om het retourproces te starten.
  4. Er verschijnt een nieuwe pagina met het retourverzoekformulier dat ingevuld moet worden.
    • Geef aan hoe je de aanvraag wil retourneren. Dit kan door het standaard afleveradres te selecteren of af te geven bij een van onze servicebalies.
    • Vul een contactpersoon in met naam en nummer.
    • In de aanvullende opmerkingen kan aangegeven worden waarom deze producten retour komen.
    • Geef aan dat u onze retourvoorwaarden heeft gelezen.
    • Geef het aantal aan dat retour gaat van elk product (Meer dan de bestelde hoeveelheid kan niet worden geselecteerd).
    • Geef de reden van retour aan in de keuzelijst.
  5. Klik op Verstuur retouraanvraag.

(meer informatie volgt zsm)

Ja, dat is mogelijk. Dit kan alleen op het overeengekomen standaard afleveradres.

Een retour kan afgegeven worden op één van onze servicebalies binnen de openingstijden.

Natuurlijk, je mag je altijd bedenken. Heb je al afspraak gemaakt? Neem dan z.s.m. contact op met jou verkoopkantoor zodat zij de planning kunnen wijzigen.

Ja, dat is mogelijk. Zolang je order nog niet verzonden is, kun je annuleren. Neem dan z.s.m. contact op met jou verkoopkantoor om de order te annuleren.

 

Doordat wij ons proces geautomatiseerd hebben is je order soms verzonden voor het annuleringsverzoek binnenkomt. Uiteraard kun je dan binnen de zichttermijn retourneren.

Toch nog een vraag?

Neem contact op met één van onze verkoopkantoren