Redactioneel

No Worrie-concept van Grundfos helpt installateurs bij keuze en inregelen

Pompen worden slimmer en maken steeds vaker deel uit van een groter en complexer project. Er worden meer eisen gesteld aan de installateur en daarmee groeien de mogelijkheden. Daarom komt Grundfos met het No Worrie-concept.

Het No Worrie-concept is fonkelnieuw. Dat wordt snel duidelijk tijdens het gesprek met Marco Pastoor, marketingmanager bij Grundfos. Grundfos is een markt leidende pompfabrikant die in 56 landen actief is. Het bedrijf telt bijna 20.000 medewerkers.

‘As we speak’ vindt de uitrol van het No worrie-concept plaats, die het werk van de pompinstallateur eenvoudiger moet maken. En dat is nodig. "Het begint dan ook bij de juiste pompkeuze", begint Pastoor. "De eerste stap in ons No Worrie-concept is de installateur helpen om de juiste keuze te maken. Online kunnen installateurs berekeningen laten uitvoeren, zodat de juiste pomp voor het project wordt gekozen. Daarna volgt de installatie."

Inregelen

Na de installatie volgt de inregeling van de pomp. Een klus die vakmanschap vereist én kennis van moderne technologie. Het inregelen van een moderne pomp kan volgens Pastoor lastig zijn. "Het optimaal instellen van de pomp vinden installateurs veelal lastig. Wij helpen daarbij en gaan mee op pad. Daarnaast geven we, bij het juiste onderhoud, 5 jaar garantie."

Online Academy

Het No Worrie-concept ontzorgt de klant. Een uitdaging blijft om de installateur mee te krijgen in de nieuwe wereld van pomptechniek. "Op jaarbasis trainen we zo’n 1.500 installateurs. Verder hebben we een online academy. Zo kunnen we op afstand hun kennis vergroten. En leiden we medewerkers van de groothandel op. Allemaal met als doel om ze mee te nemen in het verhaal van de slimme pomp."

Lees meer over de visie van Grundfos in 'Rondom Rensa' editie november.

 De levensduur van pompen neemt door preventief onderhoud toe. Foto: Ton Kastermans Fotografie