Productnieuws

Problemen snel opgelost met Panasonic Aquarea Service Cloud

Het aantal functionaliteiten van een warmtepomp neemt snel toe. Dat maakt het een aantrekkelijke keuze voor zowel de consument als de installateur. Veel van deze functionaliteiten maken gebruik van de cloud en zijn dus online toegankelijk. Energiegebruik monitoren, de warmtepomp bedienen en instellingen wijzigen is zo op afstand mogelijk.

Panasonic heeft speciaal voor de Aquarea lucht-water warmtepomp-reeks de Aquarea Service Cloud ontwikkeld. De installateur krijg via dit platform toegang tot verwarmings- en koelsystemen van klanten. Zo kunnen problemen sneller en in sommige gevallen zelfs volledig op afstand worden opgelost. Daarmee bespaart een installateur niet alleen tijd en geld, maar vergroot zo ook de klanttevredenheid.

De Aquarea Service Cloud biedt geavanceerde functies voor onderhoud op afstand zoals:

  • Totaaloverzicht; de status van de verbonden gebruikers is in één oogopslag als kaart of lijst in te zien.
  • Foutenlogboek; geschiedenis met logbestanden van foutmeldingen.
  • Status; volledige informatie over de huidige status van de unit met een maximum van 28 parameters.
  • Instellingen; de meeste gebruikers- en installateursinstellingen kunnen op afstand worden aangepast.
  • Statistieken; alle statistieken altijd beschikbaar en tot de laatste 7 dagen inzichtelijk. Installateurs kunnen ze aanpassen aan de hand van maximaal 73 parameters.

Met beheer via de cloud kan een installateur meer handelingen op afstand verrichten, gaat hij steeds vaker alleen nog maar langs voor preventief onderhoud en wordt zijn rol als ‘energieadviseur’ van klanten belangrijker. Het biedt dus een duidelijke win-win situatie voor zowel klant als installateur.